torsdag 26 november 2009

Drömmen om framgång

Jag har en dröm om att lyckas! Att nå framgång! Att aldrig mer behöva oroa mig för pengar! Tänk att tex kunna sluta jobba, tänk vilka möjligheter det skulle öppna. Snacka om att kunna njuta av livet. Tänk att bara kunna resa runt i världen, göra spännande saker, se alla vackra platser. Tänk om man hade råd att bjuda med vänner, bekanta, släkt och familj så de får dela äventyr med mig och min familj… Pengar, vänner och att man är frisk räcker för att uppfylla denna dröm… Jämför detta liv med det liv så många lever… jobba måndag till fredag i ett mörkt och grått land långt uppe i norr. Knappt någon fritid, osunt leverne, hinner inte träffa folk etc etc….

Det är inte alls så att jag inte trivs med mitt liv. Jag ser bara en annan värld där ute, med helt andra förutsättningar. Det finns faktiskt rätt många människor i världen som lever det liv jag beskriver ovan. Så varför har de lyckats få detta liv medans andra lever ”svenssonliv”? Är det tur eller skicklighet? Det kan nog vara både, och men några saker kan man konstatera: De måste ha utsatt sig för möjligheten att leva ett liv i överflöd, de måste ha tänkt tanken att det är en möjlighet eller ett val de själva skapar.

Det är många saker jag drömmer om, saker som jag definierar som min framgång… men om jag skall försöka sammanfatta dessa så behövs följande för att göra mig absolut lycklig:

-Obegränsat med pengar
–Ett socialt nätverk med vänner och familj som tycker om mig för den jag är
–Att jag och de människor som står mig nära är friska och sunda.

Jag har bestämt mig för att åstadkomma dessa tre! Treenigheten :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar