måndag 8 februari 2010

Sömn och Motion

Sömn och träning är två saker som jag märker är allt viktigare för mig. Jag har senaste tiden saknat båda dessa element och det är först i avsaknaden av något som man inser dess betydelse. Jag har tidigare talat om goda och onda cirklar och just sömn och träning är typiska katalysatorer för mig. Om jag sover gott och får min dagliga träningsdos…. Ja då flyter livet bra. Men om jag sover dåligt och inte får min dagliga motion ja då tenderar alla mina negativa egenheter få näring….

Det där snacket man så ofta hör… och som man själv ibland även hör sig själv säga… Att man inte hinner eller inte kan ta sig tid för träning eller att få tillräckligt vila är ju egentligen bara skitsnack. Det gäller att ta sig tid till detta. Visst, träningspasset direkt efter jobbet på flashigt gym kanske inte funkar längre. Men då får man väl ta en ”powerwalk” med barnvagnen istället. Motion som motion.

Skall ta tag i mig själv när det gäller detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar