måndag 28 september 2009

Att tänja på gränserna!

Man får av någon anledning en go känsla i kroppen när man utfört ett gott dagsverke. Man har tagit i lite extra, både fysiskt och mentalt, och man känner att man fått lön för mödan. Känner ni igen er? När man tex går ifrån jobbet en dag när man uträttat riktigt mycket. Man var tidigt på plats och jobbade kanske över lite för att bli klar med det sista. Jag talar inte om att man tar på sig en ”offerkofta” men det händer något inombords när man gör sitt bästa och anstränger sig lite extra.

Jag tror man kan applicera detta fenomen på många delar av livet. Man behöver absolut inte bestiga Mount Everest eller segla över Atlanten. Man kan däremot gå upp lite tidigare på morgonen, man kan genomföra ett träningspass extra per vecka. Man kan anstränga sig för att göra något gott för någon vän, överraska sin livskamrat med att städa hela huset hemma eller ta hand om något man haft dåligt samvete för.

Från och med nu skall jag varje dag göra något som kräver en extra arbetsinsats men som jag vet ger mig en skön eftersmak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar