fredag 25 september 2009

Negationer

Varför är det så lätt att tänka I negativa termer? Otaliga är de gånger jag kommer på mig själv att tänka i negationer. ”Hoppas det inte börjar regna idag!”, ”Bara man inte blir sjuk nu”, ”Hoppas inte vår största kund på jobbet hoppar av!”. Något säger mig att livet skulle bli mycket roligare att leva om man blev bättre på att vända dessa negationer till positiva tankar.

Tänk om man var så medveten om de tankar man tänker, om man medvetet kunde styra sina tankar i rätt riktning, att så fort en negation dyker upp i huvudet så vänder man den till att tänka en positiv tanke i samma ämne. ”Hoppas det blir sol idag”, ”va frisk och sund jag känner mig, jag kommer vara frisk resten av året” eller ”min största kund på jobbet kommer att tycka om vårt nya erbjudande”.

Jag är fast övertygad att energin bara sugs ur en människa fylld av negativa tankar. Medan en person till bredden fylld av positiva tankar kommer att bubbla av livsglädje.

Jag skall från och med nu aktivt arbeta för att i så stor utsträckning som möjligt tänka positiva tankar. (Eller som jag brukade tänka: jag skall inte tänka negativa tankar.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar