onsdag 21 oktober 2009

Den viktiga dagliga rutinen

Jag har som mål att skriva ”några väl valda” i bloggen varje vardag. Antingen i början eller i slutet av min arbetsdag. De senaste dagarna har jag haft ett mycket tufft schema och ansåg mig under dessa dagar inte ha tid att skriva i bloggen. Detta var ett felaktigt beslut inser jag nu…. Det är just i tuffa perioder som jag skall ta mig tid för eftertanke och kontemplation.

Det känns som om jag tar till mig det jag skriver på ett helt annat sätt än det jag bara tänker. Det kanske är sant som dom säger…. Att det finns en poäng med att skriva ner saker som är viktiga i livet. Allt ifrån mål och strategier till mer vardagliga tankar som på ett eller annat sätt påverkar oss som människor.

Jag tror även kontinuiteten i mitt "tankearbete" är viktigt... om det bara blir då och då som man fokuserar på sin personliga utveckling så blir resultatet nog lidande. Men om man istället har som daglig rutin att arbeta lite med sig själv tror jag på långsiktiga och kraftfulla resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar