tisdag 13 oktober 2009

Exempel på affirmationer

Jag hittade en sida på nätet som skrivit mycket om affirmationer. Ju mer jag läser om detta ämnet ju mer inser jag hur viktigt detta är för mig och mitt liv. Jag återkommer mer i ämnet men tills dess vill jag dela med mig av de exempel på affirmationer jag hittat. Håll till godo!

Jag är avslappnad och i balans
Jag känner mig lugn och Säker
Jag är fokuserad på en positiv sinnestämning
Det känns bra och det kommer att gå bra idag
Jag accepterar mig själv till fullo här och nu
Jag älskar mig själv helt precis som jag är
Jag accepterar alla mina känslor som en del av mig
Jag är mitt livs skapare
Jag skapar nu mitt liv exakt som jag önskar det
Jag blir hela tiden bättre
Jag är vacker och älskvärd hur jag än känner mig
Ingen av mina känslor är negativa
Jag är nu villig att erfara alla mina känslor
Det är rätt för mig att ha roligt och njuta av livet
Jag tycker om saker som får mig att känna mig bra
Jag är djupt avslappnad och centrerad
Jag känner nu en djup inre frid och klarhet
Jag är glad att jag föddes och jag älskar att leva
Mina relationer är speglar som visar mig själv
Jag lär mig nu av alla mina relationer
Jag är lugn, trygg och säker varje dag
Jag njuter till fullo av mitt liv
Jag mår bättre och bättre
Jag är lugn och avspänd i alla situationer
Jag litar på mig själv
Jag sover utmärkt
Jag är kreativ
Jag är glad och lycklig
Jag älskar mig själv
Jag är alldeles frisk och kry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar